Dil ve Konuşma Terapisi
Bölüm Başkanı Mesajı
Dil ve konuşma insan yaşamında beynin en üst düzey fonksiyonlarından biridir. Anne karnında başlayan gelişim süreci uzun yıllar devam eder. İnsanı diğer canlılardan ayıran en önemli fonksiyondur. Gelişim sürecindeki çok küçük aksamalar bile yaşam kalitesini düşürür. Bu önemli fonksiyon gelişimlerini izleyen, tanı ve re/habilitasyonunda uzmanlaşmış meslek mensupları dil ve konuşma terapistleridir.
Dil ve Konuşma Terapisi, ülkemizde 4 yıllık lisans programları ile mesleki kariyere ulaşır. Üniversitelerin Sağlık Bilimleri Fakülteleri Dil ve Konuşma Terapisi Bölümleri 4 yıllık eğitim programları ile dil, konuşma, ses, yutma gibi önemli konularda sağlam bir bilgi ağı oluşturmayı hedef alır. Öğrencilerin 4 yıllık lisans eğitim sürecinde temel tıp bilimleri - tanı ve terapötik yaklaşımlarda derin bir bilimsel alt yapıya sahip olması sağlanır. Tanı ve re/habilitasyon konularında eğitim programları içeriği ve uygulama tekniklerinin ayrıntıları ile eksiksiz olarak uygulanması en önemli konulardır. Bölümümüzdeki ana hedefimiz öğrencilerimizi bu kurallar içerisinde eğitmektir. Mevcut akademik kadromuz ile teorik dersler dışında uygulama koşullarımızın da geliştirilmesi ile eğitim kalitemiz yükselecektir. Nitelikli eğitim süreci ile eğitimini tamamlayan Dil ve Konuşma Terapistleri, nitelikli bilimsel altyapıları ve uygulamaları ile gereksinimi olan çocuk ve erişkinlere sadece dil ve konuşma değil, zihinsel, bilişsel, sosyal ve akademik yönden olumlu katkılarda bulunur.
Prof. Dr. Erol BELGİN
Bölüm Başkanı